Er du optaget af det gode arbejdsliv, og har du lyst til at være med i maskinrummet i den danske model, når der skal forhandles overenskomster på statens område i 2024? Så er du måske vore nye kollega?
Kontoret for Arbejdsmiljø, Samarbejde og Kompetenceudvikling i Medarbejder- og Kompetencestyrelsen søger 1-2 ansvarsfulde og engagerede kollegaer, som skal være med til at understøtte det gode arbejdsliv på de statslige arbejdspladser.
Om stillingen Vores arbejdsområde er bredt og omhandler alle problemstillinger – store, som små – med fokus på det gode arbejdsliv. Både nu og i fremtiden. Du vil derfor få en stor berøringsflade med både de statslige arbejdspladser, de offentlige og private arbejdsgivere, de faglige organisationer og dine øvrige, dygtige kolleger på tværs af styrelsen.
Opgaverne er mangeartede, og du skal både sagsbehandle, deltage i projekter, policy-udvikle og udarbejde forhandlingsoplæg mv. De næste overenskomst-forhandlinger finder sted i 2024, og som en del af forberedelsen skal du være med til at varetage en række research- og analyseopgaver med det formål at kortlægge og vurdere statens interesser.
Stillingen indeholder således en bred vifte af både drifts- og udviklingsopgaver, og du vil få mulighed for at gøre brug af generalist- og projektkompetencer, agere forhandler og arbejde med sagsfremstilling.
Om dig Vi leder efter dig, som
Om os Vi er et kontor med mange fagligheder og med højt til loftet, og vi arbejder fælles om de dagsordener, der skaber det gode arbejdsliv på statens arbejdspladser. Vi arbejder med policy-udvikling, rådgivning og fortolkning inden for alle områder af arbejdsmiljø, samarbejde og kompetenceudvikling, og vi spiller en aktiv rolle i forbindelse med overenskomstforhandlingerne på statens område.
Det er en stor del af vores DNA at kende det felt, vi arbejder med – vi følger med i aktuelle debatter og forskning, og vi holder os ajour med det politiske landskab for at være på omgangshøjde med de bedste.
Det er vigtigt for os, at det er rart og udviklende at gå på arbejde, og derfor hjælper og støtter vi hinanden i opgaveløsningen. Vi gør os umage med at få høj faglighed, stort engagement, godt humør og stærk holdånd til at gå hånd i hånd i hverdagen – både på kontoret og på tværs i styrelsen.
Det er også værd at nævne, at vi i styrelsen har god kaffe, en frugtordning og en attraktiv kantineordning. Vi har til huse tæt på Kgs. Nytorv, og metroen ved Marmorkirken er lige om hjørnet. Og kan du lide at træne, har vi også et træningscenter.
Om Medarbejder- og Kompetencestyrelsen Medarbejder- og Kompetencestyrelsen blev oprettet i 2019, og er en departemental styrelse i Finansministeriets koncern. Styrelsen varetager statens arbejdsgiverrolle og sikrer indgåelse samt implementering af overenskomstaftaler for det statslige arbejdsmarked. Styrelsen er desuden ansvarlig for fællesstatslige initiativer på arbejdsmiljø- kompetenceudviklings- og rekrutteringsområdet, udvikling af samarbejdsstrukturen i staten, samt for udvikling af ledelsesområdet, herunder opfølgning på ledelses- og kompetenceaftalen og udvikling af det statslige lederudviklingsprogram PLUS.
En nærmere præsentation af styrelsens opgaver og organisation findes på www.medst.dk .
Ansættelsesvilkår Du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten og vil blive indplaceret som fuldmægtig eller konsulent på baggrund af dine kvalifikationer
Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It, Økonomistyrelsen samt Medarbejder- og Kompetencestyrelsen. Dit arbejdssted er Landgreven 4, 1301 København K.
Flere oplysninger Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte specialkonsulent Louise Albret (3527 1185 / lomak@medst.dk ), chefkonsulent Josephine Tækker: 3527 1133 / jostk@medst.dk eller kontorchef Lotte Ravnholt Christensen ( 3527 1167 /lochr@medst.dk ) .
Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg stillingen” senest den 12. september 2023.
Vi forventer at holde samtaler i uge 38 og håber at kunne byde vores nye kollega velkommen den 1. november 2023. Vær opmærksom på at der kan forekomme test eller caseopgave i ansættelsesprocessen.
Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.
.Kontoret for Arbejdsmiljø, Samarbejde og Kompetenceudvikling i Medarbejder- og Kompetencestyrelsen søger 1-2 ansvarsfulde og engagerede kollegaer, som skal være med til at understøtte det gode arbejdsliv på de statslige arbejdspladser.
Om stillingen Vores arbejdsområde er bredt og omhandler alle problemstillinger – store, som små – med fokus på det gode arbejdsliv. Både nu og i fremtiden. Du vil derfor få en stor berøringsflade med både de statslige arbejdspladser, de offentlige og private arbejdsgivere, de faglige organisationer og dine øvrige, dygtige kolleger på tværs af styrelsen.
Opgaverne er mangeartede, og du skal både sagsbehandle, deltage i projekter, policy-udvikle og udarbejde forhandlingsoplæg mv. De næste overenskomst-forhandlinger finder sted i 2024, og som en del af forberedelsen skal du være med til at varetage en række research- og analyseopgaver med det formål at kortlægge og vurdere statens interesser.
Stillingen indeholder således en bred vifte af både drifts- og udviklingsopgaver, og du vil få mulighed for at gøre brug af generalist- og projektkompetencer, agere forhandler og arbejde med sagsfremstilling.
Om dig Vi leder efter dig, som
- har en akademisk baggrund, som kan spille ind i arbejdet med det gode arbejdsliv på de statslige arbejdspladser
- følger naturligt med i aktuelle dagsordener og kan omsætte dem til værdifulde løsninger i en statslig kontekst
- har stærke analytiske kompetencer, som du bl.a. skal bruge i forberedelse og gennemførelse af OK24
- har forståelse for arbejdet og processerne i en politisk styret organisation.
- er struktureret, og kan udarbejde skriftlige produkter af høj kvalitet
- har lyst til at udvikle og drive projekter, og har flair for interessenthåndtering og -inddragelse, da mange af vores projekter er partsfælles
- motiveres af en blanding af drifts- og udviklingsopgaver
- viser selvstændigt initiativ og er en god holdspiller.
- interessevaretagelse og repræsentation. Det kan fx være fra arbejde i en politisk ledet organisation, fx interesseorganisation eller en styrelse, eller det kan være gennem repræsentation i råd, nævn og udvalg
- det statslige arbejdsmarked, herunder Den danske model. Det kan fx være gennem praktisk erfaring fra HR-funktioner.
Om os Vi er et kontor med mange fagligheder og med højt til loftet, og vi arbejder fælles om de dagsordener, der skaber det gode arbejdsliv på statens arbejdspladser. Vi arbejder med policy-udvikling, rådgivning og fortolkning inden for alle områder af arbejdsmiljø, samarbejde og kompetenceudvikling, og vi spiller en aktiv rolle i forbindelse med overenskomstforhandlingerne på statens område.
Det er en stor del af vores DNA at kende det felt, vi arbejder med – vi følger med i aktuelle debatter og forskning, og vi holder os ajour med det politiske landskab for at være på omgangshøjde med de bedste.
Det er vigtigt for os, at det er rart og udviklende at gå på arbejde, og derfor hjælper og støtter vi hinanden i opgaveløsningen. Vi gør os umage med at få høj faglighed, stort engagement, godt humør og stærk holdånd til at gå hånd i hånd i hverdagen – både på kontoret og på tværs i styrelsen.
Det er også værd at nævne, at vi i styrelsen har god kaffe, en frugtordning og en attraktiv kantineordning. Vi har til huse tæt på Kgs. Nytorv, og metroen ved Marmorkirken er lige om hjørnet. Og kan du lide at træne, har vi også et træningscenter.
Om Medarbejder- og Kompetencestyrelsen Medarbejder- og Kompetencestyrelsen blev oprettet i 2019, og er en departemental styrelse i Finansministeriets koncern. Styrelsen varetager statens arbejdsgiverrolle og sikrer indgåelse samt implementering af overenskomstaftaler for det statslige arbejdsmarked. Styrelsen er desuden ansvarlig for fællesstatslige initiativer på arbejdsmiljø- kompetenceudviklings- og rekrutteringsområdet, udvikling af samarbejdsstrukturen i staten, samt for udvikling af ledelsesområdet, herunder opfølgning på ledelses- og kompetenceaftalen og udvikling af det statslige lederudviklingsprogram PLUS.
En nærmere præsentation af styrelsens opgaver og organisation findes på www.medst.dk .
Ansættelsesvilkår Du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten og vil blive indplaceret som fuldmægtig eller konsulent på baggrund af dine kvalifikationer
Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It, Økonomistyrelsen samt Medarbejder- og Kompetencestyrelsen. Dit arbejdssted er Landgreven 4, 1301 København K.
Flere oplysninger Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte specialkonsulent Louise Albret (3527 1185 / lomak@medst.dk ), chefkonsulent Josephine Tækker: 3527 1133 / jostk@medst.dk eller kontorchef Lotte Ravnholt Christensen ( 3527 1167 /lochr@medst.dk ) .
Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg stillingen” senest den 12. september 2023.
Vi forventer at holde samtaler i uge 38 og håber at kunne byde vores nye kollega velkommen den 1. november 2023. Vær opmærksom på at der kan forekomme test eller caseopgave i ansættelsesprocessen.
Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.
$ads={1}